تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

گرمای هوا چالش جدی اربعین امسال

گرمای هوا چالش جدی اربعین امسال

جانمایی و مسیر استقرار درمانگاه‌های هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین، تعیین شده است اما گرمای هوا چالش جدی اربعین امسال است.

خبر روزانه – رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جانمایی و مسیر استقرار درمانگاه‌های هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین، تعیین شده است اما گرمای هوا چالش جدی اربعین امسال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جانمایی و مسیر استقرار درمانگاه‌های هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین به خوبی انجام شده است.
کولیوند گفت: با توجه به گرمای شدید هوا در اربعین حسینی بایستی کمیته اطلاع رسانی آموزش های لازم را در اختیار زائران قرار دهد.

وی ادامه داد: کنگره بین المللی امداد و نجات و سلامت در اربعین مقالات با کیفیتی تولید شده است. این کنگره نقشه راه جدیدی از نظر علمی و عملیاتی پیش روی هلال احمر می‌گذارد و به ما کمک خواهد زیادی خواهد کرد.

کولیوند با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها افزود: پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای باید در هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر ایجاد شود تا به محض وقوع حوادث به کمک زائران برویم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت خدمات رسانی در اربعین حسینی ارتقا زیادی پیدا کرده و این امر ناشی از بسیج ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

تا یک هفته دیگر خرید دارو و تجهیزات مصرفی اربعین حسینی به پایان می رسد

مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر هم در جلسه شورای سیاستگذاری اربعین حسینی گفت: بیمارستان امام علی به نیروهای متخصص در تمام حوزه‌ها مجهز شده است. تا یک هفته دیگر خرید دارو و تجهیزات مصرفی به پایان می رسد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال گفت: هماهنگی با بهشت زهرا برای انتقال اجساد جانباختگان در ایام اربعین حسینی نیز به داخل کشور انجام شده است. برای امدادرسانی به بیماران اعصاب و روان ۶ دستگاه آمبولانس اجتماعی بهزیستی در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خواهد بود تا به این بیماران کمک شود.

  بازدید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از قرارگاه کوفه

مرعشی گفت: درمانگاه‌ها و موکب های درمانی به نسبت افزایش جمعیت در مسیر فعال می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.