تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

هوش مصنوعی کره جنوبی به نام CLOVA X رونمایی شد

هوش مصنوعی کره جنوبی به نام CLOVA X رونمایی شد

غول اینترنتی کره جنوبی Naver Corp. CLOVA X یک چت ربات کره ای شبیه به ChatGPT را منتشر کرده است که می تواند مکالمه داشته باشد و متن را خلاصه کند.

خبر روزانه – غول اینترنتی کره جنوبی Naver Corp. CLOVA X یک چت ربات کره ای شبیه به ChatGPT را منتشر کرده است که می تواند مکالمه داشته باشد و متن را خلاصه کند.

 

شرکت فناوری کره جنوبی Naver Corp پاسخ خود را به ChatGPT OpenAI به نام CLOVA X جدیدترین ربات چت هوش مصنوعی مولد خود که برای کاربران کره‌ای زبان هدف قرار می‌گیرد ارائه کرده است ، در ۲۴ آگوست خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ گزارش داد که ناور مدل هوش مصنوعی پیشرفته HyperCLOVA X خود را منتشر کرد.

HyperCLOVA X پرچم‌دار مدل هوش مصنوعی این شرکت است که با استفاده از ابررایانه‌ها و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها ساخته شده است و خدمات مختلف هوش مصنوعی ناور از جمله ربات چت جدید CLOVA X را تقویت می‌کند ، چت ربات جدید زبان کره ای مشابه ChatGPT است اما از تخصص ناور در زبان و فرهنگ کره ای بهره می برد ، درست مانند همتایان انگلیسی زبان خود از Google ، OpenAI ، Microsoft و Anthropic می‌تواند مکالمه داشته باشد ، متن را خلاصه کند و داستان بسازد.

علاوه بر چت بات کره ای ، ناور همچنین CUE را معرفی کرد یک سرویس جستجوی هوش مصنوعی مولد که همچنین توسط HyperCLOVA X پشتیبانی می شود ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول در ۲۴ اوت مدیرعامل ناور ، چوی سو یون گفت که این شرکت از فناوری‌ها و تجربیات خود در بخش‌های مختلف از جمله جستجوی وب و خرید آنلاین برای حمایت از رقابت‌پذیری فناوری مدل هوش مصنوعی مولد HyperCLOVA X استفاده کرده است.

چوی افزود Naver آماده رویارویی با تغییر جدیدی است که توسط هوش مصنوعی مولد ایجاد شده است ، این شرکت اعلام کرد که آزمایش بتا CLOVA X در ۲۴ آگوست آغاز خواهد شد و ابزار جستجوی CUE در سپتامبر راه اندازی خواهد شد ، علاوه بر این ناور سرمایه گذاری هنگفتی در هوش مصنوعی کرده است و در طول پنج سال ۷۵۴ میلیون دلار هزینه کرده است و در حال افتتاح یک مرکز داده بزرگ جدید با ۶۰۰۰۰۰ سرور است تا تلاش های هوش مصنوعی خود را افزایش دهد.

  یک شرکت هندی چت بات هوش مصنوعی را جایگزین نیروهای خود کرد

به گفته چویت ، این شرکت به دنبال توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی محلی برای کشورهای دارای حساسیت های سیاسی در خاورمیانه است ، همچنین قصد دارد کشورها و مناطق غیر انگلیسی زبان مانند ژاپن و آسیای جنوب شرقی را هدف قرار دهد ، قطارهای هیجانا انگیز هوش مصنوعی در حال افزایش است و شرکت هایی مانند Naver و Nvidia در حال سرمایه‌گذاری هستند.

در ۲۴ آگوست ، کوین تلگراف گزارش داد که Nvidia انتظارات درآمد سه‌ماهه دوم را با درآمد ۱۳٫۵ میلیارد دلاری برای این دوره شکست داده است ، جنسن هوانگ بنیانگذار و مدیر عامل انویدیا ، گفت شرکت‌ها در سراسر جهان در حال گذار از هدف عمومی به محاسبات سریع و هوش مصنوعی مولد هستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.