کد خبر : 25442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

فرصت سازی برای استفاده حداکثری شهروندان جهت بهره مندی از موزه ها

فرصت سازی برای استفاده حداکثری شهروندان جهت بهره مندی از موزه ها

شهردار منطقه ۱۲، برای شناخت و بهره مندی شهروندان از مکان های تاریخی بدنبال تسهیلگری هستیم

خبر روزانه – شهردار منطقه ۱۲، برای شناخت و بهره مندی شهروندان از مکان های تاریخی بدنبال تسهیلگری هستیم

▫️به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، انارکی محمدی شهردار منطقه در بازدید از مجموعه تاریخی کاخ گلستان: برای ایجاد دسترسی و بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان به دنبال نقش تسهیلگر هستیم و با ظرفیت های موجود و قانونی گره های گذشته را باز خواهیم کرد.

▫️شهردار منطقه ۱۲ دربازدید میدانی صبح امروز به اتفاق مدیران اجرائی از نقاط شاخص و واجد ارزش از قبیل خانه های تاریخی و موزه ها گفت این فرصت را بوجود می آورد تا برداشت غیر اصولی از قوانین اداری بدرستی تفسیر و به نفع مردم حل شود و یکی از این موارد از بن بست درآوردن کوچه های منتهی به موزه کاخ گلستان است که بعنوان یک اثر ملی ثبت شده است و روزانه هزاران شهروند و توریست را میزبانی می کند ، در گزارشی که مدیر موزه کاخ گلستان ارائه نمود بیانگر حدود ۱۰۰٪ �رشد درآمد از گردشگران خارجی در شش ماه اول امسال بوده است.

▫️وی در این مورد که اگر امنیت و فضاسازی مناسب در بخش جنوبی موزه فراهم گردد آیا امکان بازشدن درب ضلع جنوبی پس از سالها میسر می شود؟ پاسخ داد: وقتی در طرح تفضیلی معبر دیده شده است و این تردد به کاهش نقطه بی دفاع و مهمتراز آن  پاکیزگی معبر کمک می کند، در اصل یک تهدید را به فرصتی برای رونق در محور اصلی بازار جواهرفروشان تبدیل کرده و تردد توریست و گردشگر می تواند حداقل جلوه و چهره مناسب تری را نشان دهد.

  اجرای طرح نگهداشت شهر با محوریت لایروبی انهار و منهول ها در خیابان مازندران

▫️امامی مدیر موزه کاخ گلستان ضمن قدردانی از تعاملات بوجود آمده مدیریت شهری و مسئولین کاخ گلستان با اشاره به اینکه اخیراً برای نخستین بار ۲۶ مسئول موزه در شهرداری کنار یکدیگر حضور داشتند و از مشکلات و نیاز های خود گفته بودند و بلافاصله بازدید میدانی و رفع یک گره چندین ساله را شاهد بودیم جای تشکر دانست.

▫️مدیر مجموعه میراث جهانی گلستان قدردانی از مدیران برتر موزه‌های منطقه ۱۲ تهران توسط شهرداری را ارزنده و قابل تحسین یاد کرد و گفت: روزنه امیدی برای بهبود کیفی موزه‌های منطقه ١٢ به عنوان قلب تپنده تهران باز شده است.

▫️او بیان کرد: در آن برنامه، موضوعاتی از قبیل مشکلات موزه‌ها در حوزه شهری، برگزاری رویداد و برنامه‌های مشترک فرهنگی بین موزه‌ها با شهرداری و ارتقای گردشگری منطقه و بهبود زیرساخت‌های منطقه مطرح شد که همگی بحث‌های جدی و حائز اهمیت است و در اولین گام باز شدن درب جنوبی پس از سالها بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.