يكشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۹
آگهی
آگهی
آگهی
آگهی
عملکرد چشمگیرکارگزاری بورس بیمه ایران | چاپ |

کارگزاری بورس بیمه ایران به دلیل دارا بودن پتانسیل های ویژه از جمله ترکیب سهامداری، ساختار سرمایه ای و جمع حقوق صاحبان سهام قابل توجه،ظرفیت بالفعل و بالقوه¬ای را در بازار سرمایه کشور دارد

با تغییر ساختار مدیریتی کارگزاری از خردادماه سال 1397 وبا توجه به استقرار فرآیندهای مبنایی و اصولی حاکمیت شرکتی، تغییراتگسترده¬ای جهت بهبود وضعیت کارگزاری در همه ابعاد آغاز شدکه پس از اعمال تغییرات، کارگزاری توانست به پیشرفت قابل توجهی در راستای اهداف تعیین شده دست یافته و به جایگاهی در صنعت برسد که پیش از این ممکن نشده و این توانمندی¬های تا‌کنون حاصلنگردیده بود.

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بورس بیمه ایران ، از جمله عوامل موفقیت شرکت، برگشتن به مسیر صحیح بنگاه¬داری اقتصادی است که خروجی آن را می¬توان در بهبود رتبه کارگزاری، رشد قابل توجه درآمد ارزش معاملات کارگزاری و اعتماد بازار سرمایه به نام برند بورس بیمه ایرانمشاهده نمود. این برنامه راهبردی همچنان در همه حوزه¬ها از جمله واحدهای اوراق بهادار، کالا، مالی، اعتبارات، زیرساخت¬های فناوری اطلاعات و ... در حال پیگیری است.گزارش حاضر سعی دارد تا دستاوردها و وضعیت کنونی کارگزاری طی یکساله گذشته را نسبت به مدت مشابه سال قبل به اطلاع رساند.

از ابتدای سال جاری توسعه فیزیکی شعب در شهرهای مختلفکشور دربرنامه¬های توسعه¬ای کارگزاری بورس بیمه ایران قرار داشت.در همین راستابا در نظر گرفتن یک مدل اقتصادی جهت سودآوری حداکثری شعب، 4 شعبه جدید در شهرهای شیراز، اراک، قم و شیخ بهایی تهران افتتاح شده و 7 شعبه دیگرنیز تا پایان سال در سایر شهرها افتتاح خواهد شد.

کارگزاری در بخش تعداد مشتریان نیز از ابتدای سال با رشد قابل توجهی مواجه بوده است. رشد 400 درصدیتعداد مشتریان اوراق بهادارنسبت به سال گذشته نشان از آن دارد که ارتقا زیرساخت¬های داخلی و فعال¬تر شدن شعب کارگزاری به ویژه در شهرستانها نتیجه¬بخش بوده و نیاز علاقه¬مندان به سرمایه¬گذاری در بازار سرمایه را در سطح کشورپوشش داده است.همچنین از نظر تعداد مشتریان آنلاین شرکت با رشد قابل توجه 800 درصدی در این بخش مواجه بوده است.

طبق اعلام جدیدترین رتبه¬بندی کانون کارگزارن بورس اوراق بهادار، کارگزاری بورس بیمه ایراندر بخش ارزش معاملات در بورس تهران به پیشرفت قابل ملاحظه¬ای دست یافت.کارگزاری در بخش معاملات بورس اوراق بهادار با تغییر سیاست¬های صورت گرفته و به تبع آن افزایش حجم معاملات، جهش تحسین برانگیزی را تجربه کرده است.

رتبه کارگزاری بورس بیمه ایراناز رده70در فروردین سال 1397 به رتبه 22 در شهریورماه 1398 ارتقا یافته است. شایان ذکر است کارگزاری بورس بیمه ایران در طول فعالیت خود اولین باری است که کسب این رتبه را تجربه می¬کند.

بخش بورس کالایکارگزاری نیز علیرغم محدودیت¬های قبلی از جمله تاخیر در رتبه¬بندی، با رشد قابل قبولی همراه بودهاست، علیرغم اینکه رتبه کارگزاری در بخش کالا از لحاظ ارزش معاملات ثابت بوده اما رتبه این واحد در رینگ پتروشیمی وفرآورده¬های نفتی 8 رتبه بهبود یافته و از 41 به رتبه 33 رسیده است.

ارائه خدمات مناسب در حوزه تسهیلات اعتبارات و اعطای اعتباری بالا به مشتریانکارگزاری بورس بیمه ایران در میان سایر رقبای صنعتنیزاز نکات حائز اهمیتی است که منجر به جذب مشتریان فعال در این حوزه شده است به طوریکه تعداد مشتریان اعتباری400 درصد افزایش یافته است.

با توجه به ساختار سهامداری کارگزاری بورس بیمه ایران، این کارگزاری در طی سال گذشته روابط بسیار خوبی را با بیمه ایران در سطح کشور برقرار کرده و با برگزاری همایش¬ها و دوره¬های آموزشی، نفوذ خود را در بین مخاطبان علاقه¬مند به حضور در بازار سرمایه ارتقا بخشیده است. همچنین همکاری با شرکت¬های صنعت بیمه در خصوص انجام معاملات در بازار در دستور کار فعالیت¬های کارگزاری قرار داشته است.

کارگزاری بورس بیمه ایران تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات متفاوت به مشتریان خود انجام داده است. ارایه خدمات متعدد به پرسنل بیمه ایران، افزایش شعب در سایر شهرها، گسترش تعداد نمایندگی¬ها،ارائه مشاوره¬های تلفنی و حضوری به مشتریان، انتشار تحلیل¬های به روز، تهیه، تدوینو ارسال بولتن¬های تحلیلی به صورت هفتگی،توسعه زیرساخت¬های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حضور در نمایشگاه های تخصصی،برگزاری دوره¬های آموزشی در تمام شعب و گسترش فعالیت در سراسر کشور از جمله خدماتی است که برای اولین بار در سال جاری برای مشتریان این کارگزاری فراهم شده است.

گزارش¬ها نشان می¬دهد از اوایل سال 97 تاکنون کارگزاری بورس بیمه ایران شاهد افزایش چشم¬گیر شاخص¬های سودآوری بوده است. از این رو به نظر می¬رسد فعالیت¬ها و اقدامات جدیدیکه در این شرکت به انجام رسیدهمثمرثمر واقع شده که از مهم¬ترین دلایل این پیشرفترا می¬توان به تلاش و پشتکار مدیران و پرسنل کارگزاری در راه رسیدن به اهداف و چشم¬اندازاز پیش تعیین شده و انجام امور و برنامه¬ها طبق برنامه زمانبندی شده،اشاره کرد.

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبر روزانه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است